torsdag 12 augusti 2010

Körkortet!

Japp, nu ska det allt hända lite saker i mitt lilla mamma liv. För det första planerar jag på att ta körkortet innan detta året är slut eller iaf ha det till början av nästa år. Sen på måndag ska jag börja plugga matte B. Undra hur det kommer att gå? Jag är ju inget matte-snille presic:S Men hoppas det går bra så att man kan söka in på den linjen man vill efter det. (Fast jag behöver kanske göra högskoleprovet också:S)

Jag var ute och övningskörde idag med min pappa. Det gick förvånadsvärt bra! Men det var inte första gången utan jag har kört några gånger innan i 3an på gymnasiet men då var jag nog inte så motiverad till för att jag itne behövde det då. Men nu känner jag att jag verkligen behöver det. Eftersom man har barn!

Så hoppas hoppas allt går enligt mina planer nu och att man klarar matte B!

Håll tummarna för mig! För nu ska jag börja plugg en massa saker och det har jag inte gjort på sjukt länge så man är ltie ringrostig! haha

Kram /Emma


4 kommentarer:

Emma sa...

Vad ska du plugga?

Emma sa...

bra Emma bara göra de =) kommer gå bra. sorry ja inte svarat på senare men du har nog fattat ja haft fullt upp! inte en ledig stund =) men vi får ses snäckan snart. kram Emma Hansson

Emmzy sa...

Emma: Jag vet inte än. Men har funderat på sjuksköterska eller socinom:) Men har inte så bra betyg så vet inte om man kommer in hehe.

Emma Hansson: Tack:) ja hoppas också det kommer att gå bra! Man vill ju ändå ha körkort när man har barn! Nä det är lugnt gumman jag förstod det! Man har sjukt mycket att göra dom första månaderna! Ja jag tycker absolut att vi får ses snart!:) kram

Helena sa...

Du skulle passa kalasbra som sjuksköterska Emma! Men visst ges den på rätt många ställen i Skåne, vissa mindre orter har väl lite lägre intagning och kanske mindre/mysigare klasser också? Lycka till när det väl är dags att söka i alla fall :)