onsdag 3 februari 2010

Värsta mardrömmen!

Min värsta mardröm är att Johan och mitt förhållande skulle inte funka längre. Detta har varit min mardröm sen jag var gravid. Jag älskar Johan av hela mitt hjärta men man har hört att många har gjort slut efter en liten tid när dom hade fått barn för att allt belv för mycket. Jag tänkte ofta att hoppas det inte händer oss. Och jag kunde till och med sitta och tänka på vad jag skulle gjort om det hände. Rättare sagt jag vet vad jag skulle gjort.

Men nu är Liam tre månader och klart att man kanske tjaffsar lite mer än innan man fick barn men förhållandet har absolut inte blivit dåligare. Utan nästan tvärtom. Ett förhållande ställs verkligen på prov när man får barn.

Ett förhållande handlar om att ge och ta, uppskatta varandra, vara ärliga, ge kärlek tillv arandra och aldrig aldrig ta varandra för givet.

Och detta tycker jag att vårat förhllande har. För jag tar inte Johan förgivet. vi SÄger säkert minst en gång varje dag att vi älskar varandra.

Och jag är så glad för det. För det kan bli jobbigt i förhållandet när man får barn. Tex när man aldrig får sova eller får någon tid för sig själv så tär det på förhållandet också. Och jag kan vara en super gnällig subba som är sjukt trött och vara för jävlig men sån tur att jag har en sån fin Johan då som älskar mig och ställer upp för mig fast jag är för jävlig och går honom på nerverna ibland haha

(Och tvärtom då hehe)


Älskar verkligen dig, Johan!


1 kommentar:

Lillis sa...

Du har alldeles rätt gumman, är glad att allt funkar så bra för er, ni är sååå fina ihop <3