måndag 20 juni 2011

2011

Vad har annars hänt detta året?

Jag var mamma ledig i januari och febuari. Sen i mars började liam hos dagmamman. Han trivs jättebra där. Han har till och med fått en kompis:) Jag själv började jobba och plugga till undersköterska. Denna terminen var från siste december och slutar nu den 26 juni. Har fortfarande några arbeten kvar att göra:S I april bröjade jag jobba ca 60% sen pluggade jag 75%. Denna terminen blev lite för mycket. Att jobba och plugga så mycket blev för mycket. Sen har man ju familj och vänner man vill prioritera. Så nästa termin ska jag jobba 25% och plugga 75% helt lagom för min del! Men det kräver förstås att jag tar studielån. Men än så länge har jag bara tagit 10 veckor denna terminen. Jag ska försöka att inte ta lån på alla veckorna. Men man vet ju aldrig. Man måste ju må bra och ha pengar för att överleva.

Jag tror att jag kommer må mycket bättre när jag kan fokusera på plugget lite mer nu. Jag kommer till och med kunna träffa kompisar med gämna mellanrum Något som jag inte har kunnat göra så mycket på den sista tiden.

Jag vill bara bli av med den första terminen och börja på den andra med nya friska tag med nya böcker och ny fin data:)

Kurserna jag ska plugga andra terminen
1. Etik och livsfrågor
2.omvårdnad
3. social omsorg
4.Psykologi A

Att plugga till undersköterska är både intressant och roligt:)




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman..Var inte igår...Kul att läsa lote nya inlägg i din blogg igen :)
Men fy gumman du måste ta det lite lugnt med jobbet och pluggandet så du inte går in i väggen...
Var rädd om dej helt enkelt..

Fin dator,fundera med på att köpa en sådan å ha till skolan om det blir så att jag börjar studera,har sökt till undersköterska ni till hösten som är på 3 terminer så jag får reda på i augusti om jag blir antagen...
Jag hoppas det för är trött på att gå hemma..
vad skönt att det går så bra för Liam hos dagmamman :)

Ha dte bäst och ta hand om er <3

Puss å kramar i massor