tisdag 13 april 2010

Ut på äventyr i det fina vädret!

Måndag:
Igår var jag på baby cafe på Linero. Det var helt ok. Som vanligt är Liam sjukt social och glad. Men mot slutet blir han lite trött och hungrig. Presic som om han tar ut hela sin energi på baby cafet. Jag Var sjukt trött efter cafeet eftersom liam ville gå upp och leka vid fem på morgonen. Då var han pigg som en mört. Och eftersom jag var så trött så tänkte jag att jag går till baby cafeet istället för att ta bussen för på bussen hade jag bara somna hehe. Sen efter Baby cafeet gick jag in till stan från linero! Vilken motion man har fått. I stan träffade jag min lillebror och hans kompisar. Sat toch snackade lite skit med dom sen åkte jag hem. Men denna gången blev det bussen! Var sjukt trött fortfarande ju så när johan kom hem från jobbet vilade jag i 3 timmar!

Tisdag:
Idag sov Liam hela natten från 21.00 till 06.30 Sjukt imponerad för när han var sjuk för några veckor sedan så rubbade hans nattrutin helt och hållet. Innan han blev sjuk la han sig något mellan 19.30-22. Och han vaknade bara en gång per natt för att vilja ha mat. Sen sov han liksom 12 timmar fram. Alltså om han somnade 21 så vaknade han 9. Det var verkligen sovmorgon kan jag säga om han sov till 9-10!

När klockan var 5 över 8 tog vi bussen till sandby. Herre gud, jag har nog aldrig tagit bussen så tidigt när jag har varit "ledig" vill säga inte gått i skolan! Men det är faktiskt mysigt att gå upp så tidigt, det har jag alltid tyckt men jag har alltid varit en sömntutta hehe. Sov alltid längre än mina vänner. Men nu när dom går upp kanske tio så har man själv varit uppe i 3½ timme hehe och kanske redan städat medans liam sover middag. Hehe! Man får ju ut så mycket att dagen när man går upp tidigt. Men sen blir man trött tidigt också på kvällen såklart. Det är mindre kul!

Men vi tog iaf bussen till sandby och gick på baby cafe där med Selina och Moa! Denna gången var det fler barn:) Liam tittade mycket på två pojkar som var dom bussigaste på hela babycafeet/öppen förskolan=) haha naaw, han ville säkert vara med och leka! Sen efter det åkte vi till Lund igen och steg av vid stationen och gick till Johans jobb. SNacka om vilken motion vi ahr fått dessa två dagarna!

Men det är skönt för både mig och Liam att vara ute. Eftersom han hatade att gå i barnvagnen till han var tre månader. Så nu får vi ta igen det lite tycker jag! SÄrskilt när vädret är så fint!=)



1 kommentar:

Tova sa...

Skönt att han sov så bra! :) Elliot sover också jättebra vissa nätter, man blir helt chockad typ, men väldigt glad :)

Forresten, jag har ju bytt blogg också, den gamla på Metrobloggen är inte aktiv längre :)
Kramar