tisdag 29 januari 2008

hallo!

Ibland kan jag inte förstå riktigt vad man gör av sitt liv.
Man bara äter, sover och jobbar och går ut o festar någon gång ibland.
Men sen är åren lika. År efter år. Vad ska man göra för att det ska förändras lite?
Det är nu efter gymnasiet jag förstår riktigt vad alla menar med att tiden går så fort att man knappt hinner med.
Det känns verkligen som om tiden går mycket fortare när man inte går i skolan.
Jag har inte hunnit med så mycket, känns nästan som om jag kommer att fortsätta att jobba inom det jobbet jag har i 50år till och sen bli gammal. Med familj kanske?
Nä, usch att stanna på detta jobbet jag har nu hela mitt liv vill jag inte göra! Känns som om man inte förändras där och som man inte utvecklas.
Allt står still.

Okej jag är 20år nu. Men vad gör jag om 5 år?
Nån gång börjar ju allvaret! Då man måste bestämma sig för om man verkligen har kommit rätt i sitt liv. Om man verkligen vill jobba med det man gör, om man vill resa, och om man verkligen vill dela sitt liv med den man har ett förhållande med nu eller rent av om man inte har någon hur ska man göra för att hitta den rätta? Hur vet man vem den rätta är?

Är det därför det sägs att livet är en gåta?

När man var i 14-15 års ålder (där min lillebror är nu) var den tiden då man var tvungen att reda ut vem man var och nu i denna åldern har man börjat fundera på om man rede ut sitt liv och om det var rätt väg. Och vad ska man fundera på när man är 35?
Vill inte ens tänka på det!

Annars har jag inte gjort nåt speciellt idag, jobbat och sånt som vanligt. Ska jobba imon med och sedan träffa vicki sen ska vi träna på friskis & svettis. Gerda var ingen höjdare faktiskt!

Cigg: 6st

Kram/E

Inga kommentarer: