söndag 20 januari 2008

Leva på att göra andra männsikor lyckliga?




Idag skulle jag jobba så jag tog med min bärbara dator så att jag hade något att göra på rasten.
Han jag jobbar hos, är inte så väl teknisk av sig. Det ser man bara om man kollar på hans dator, han har en gammal arabisk dator sen 80-talet hehe. Den lilla gubben jag jobba r hos visste ens vad google var. Då kan man ju säga att han inte vet ett skit om internet hehe:P Jag gick iallafall in på google och sökte på bilder på det land han kommer ifrån. När han såg bilderna blev han så glad så han började viffta med sina armar(han kan inte ritkgit röra sina armar normalt) helt mycket och frågade mig hela tiden om jag gjorde det för hans skull. Jag sa ju självklart - Ja. Det gjorde jag också ju men hur svårt är det att söka på google?
Han trodde såklart att jag hade gjort bilderna själv. Men jag förklarade som det var men han fattade inget men såg bara almänt gladare ut. Så glad att han fick lite glädjetårar, såg jag!
Jag märkte ganska snabbt att han gillade att berätta om dom ställerna han kände igen och visste om. Så det var kul att höra på. Satt i en timme nästan och kollade medans han berättade. Och han var sååå glad hela tiden. - Ams, du gör mig så glad! (Ams kallar han mig alltid för. Det är en förkortning av arbetsförmedligen. Fast det är INTE därifrån han kom på namnet hehe)
Sen spelade jag en låt med Prince och Stevie wonder. Dom artisterna han alltid sagt att han gillar.
Så medans jag gick ut och rökte lyssnade han på låtarna. Han sa att han tyckte dom var bra.
Sen upprepade han frågan igen- Ams, gör du detta för min skull?
Och klart gjorde jag det!
Men det var ju inte så svårt för min del att söka på google och spela upp några låtar men för honom betyde mycket mera!
Kändes så bra att göra någon glad för stunden.
Man kan nästan leva på att göra folk glad. Men inte helt, man vill ju att folk ska behandla en på samma sätt som man behandlar dom. Men kul var det att göra den lilla gubben glad!=)

Kramar / Ams

Inga kommentarer: