måndag 14 januari 2008

Vanlig Måndag!

Bild tagen sommaren -07 när jag och min pojkvän var på ven.

Ställde klockan på halv 7.30. Men gick upp 8.00. Så trött jag var i morse! Som nästan numera inte är så ovanligt hade min pojkvän tagit allt bröd med sig till jobbet som jobbar-lunch så det fanns inget typ att äta. Så det tog en kvart för mig att verkligen fatta att det inte fanns nån mat åt min kurrande magen (registrera att jag är väldigt trött och seg) så jag gick och duschade istället. Efter en kvart kom jag ut och insåg att det itne fanns några cigg heller. Shiiit! Men efter ett tag så insåg jag att jag inte var så himla röksugen ändå, bara trött. Ville bara lägga mig igen. Så jag tog iaf bussen 8.44. Åkte ner till stan för att möta min mamma. Lånade lite pengar till henne och pratade lite lugnande med henne om hennes problem. Så som man ska göra som mor o dotter. Fast kanske oftast tvärtom. Men hon blev iallafall glad och lugn. Köpte ciggaretter, Sen gick jag till mitt jobb. Nytt schema! Började halv tio istället för tio! Stor förändring! Det känns! Iallafall imorse! Helt ok att jobba. På min rast i en halvtimme som blev en timme råkade jag somna till lite. Men det gjorde nog inte så mcyekt, märktes inte tror jag=). Annars gick dagen med flyt! Rökte lite då och då och ringde samtidigt till Jeanette för att prata lite allt möjligt och som sällskap när man stod där ute i kylan. Och vid fyra tiden skulle jag på möte. Så jag slutade idag klockan sex. Köpte en färdiglagad kyckling som jag tänkte att jag och min pojkvän skulle äta. Det blev kyckling med bröd idag. Närmare bestämt grillad kyckling med korvbröd och mjölk. För min pojkvän hade ju brödet i kylen på jobbet. Suveränt tänkte jag! Kunde gått ner till närbutiken och köpt bröd och allt sånt men det orkade jag inte. Men det gick bra. Bröd som bröd. Kollade på lite simsons efter min lyxiga måltid och tog en cigg.
Och nu sitter jag här vid datorn och gör inte så mycket. Snackar med folk på msn och lite så. Men såhär har min vanliga måndag varit! Hur har din varit?
Men imon blir det träning kanske med victoria. Första gången jag tränar sen gymnasiet. Och i gymnasiet var man ju inte så aktiv så man ska väl egentligen inte räkna med det hehe. Men ska bli kul! Har saknat att träna. Speciellt när man röker hela tiden. Snacka om att konditionen försämras. Lite pinsamt att man inte kan gå i trappor längre utan att bli anfod elelr springa efter bussen.

Härmat lite från bridget jones dagbok men måste hålla lite koll för ska nämligen börja röka mindre hehe. Önska mig lycka till=),
Cigg: 5½, 6 snart!

Kramar Emma

Inga kommentarer: