onsdag 30 januari 2008

Träääänat!


Fotot taget från en utställning på "kulturen". Utställning hette "Makt över livet". Får en att fundera lite.




Igår har jag och Victoria tränat på friskis & svettis=) Det gick bra förutom det att när man kom in där så glodde folk på en presic som vi hade en varsin lapp på pannan där det stod "amatörer" hehe. Jo, vi är ju nybörjare men bättre att vara nybörjare och se ut som kycklingar än att inte träna alls:P Denna gången har jag ingen träningsvärk iaf. Så min pojkvän slipper att massera mig haha. En prov om gång på friskis & svettis kostade 50kr. Tio kronor billigare än gerda.

Betyg räkning på gymmen vi har testat.
-Friskis & Svettis: Gymmet var stor och ganska bra masikner. Många konditionsmaskiner. Man kunde göra ett träningsschema. Behövs lås på skåpen om man ska andvända ett. Blandat gym med tjejer och killar. Finns pass man kan göra. Finns solariumen bit bort.
-Gerda: Svårt att hitta vart man skulle, behövs lås på skåpen. Låskostade ca 35kr. Ett plus var att det fanns ett tjejgym. Ganska litet och iten så många maskiner. Finns pass man kan ta, inget solarium.
-Natilus: Har itne testat gymmet men jag jobbar typ där så kan det utantill. Stort gym, blandat gym. Kan få bra hjälp om man behöver. Sen om man köper gymkort där ingår allt. Simning, passen och gymmet! Finns solarium. Men årskortet förnatilus är rätt dyrt gemfört med dom andra gymmen. Men man får nog mer för pengarna på natilus tror jag.

Sen efter en hård träning så solade vi på meddo. Min andra gång faktiskt. Blev lite brunare men det syntes mest direkt efter man hade solat. Sen käkade dåligt nog på BK hehe. Men gott var det. Och mätta blev vi. Sen tog vi bussen hem till Victoria, innan det köpta jag aftonbladet. Igår fick man en bilaga till som hette "Sofis mode". Det ska vara mode som är ute i butikerna när dom publikseras i tidningen. En del andra mode blaskor så är ju modet sjukt dyrt eller så finns dom inte i affärerna. Helt ok tidning. Men glömde den hos victoria så jag har inte hunnit att lusläsa den.

När vi var hos henne såtog vi det mest lugnt och snackade en massa skit. Sen gick vi o la oss vid tre. På morgonen kl.6.00 så vaknar jag av att min mobil ringer. "dolt nummer" Jag svarar inte! haha. Antingen är det jobbet och då ringer dom igen eller så är det mamma och då ringer hon igen hon med. Sen fortsätter det såhär hela morgonen. Ringer både på min och victorias mobiler. Så vid halv två på eftermiddagen så går vi upp. Sjuka drömma jag har drömt inatt. Tyvärr kommer jag inte ihåg hela men den var konstig och sjuk. Sen bestämmer vi oss för att gå i stan lite. Köpa en laddare till victoria och mig. Min gammla är helt cepe. Det är nog glapp i den. Sen köpte jag ett smyckeskrin på guldfynd, 279kr för att jag skall kuna hålla lite koll på mina halsband och örhänge. Som tur var hade jag presentkort från guldfynd sen min student! Sen köpte jag ett par örhänge i silver och parmymen på åhlens.

Sen när vi skulle hem och stod vid buss holken helt lugnt och fridfullt så sitter det två killar i 13-14 års åldern och kommenterar att jag röker och att det är äckligt att röka. Och att jag ahr säkert dålig kondition(vilket dom ahr rätt i hehe) och blabla. Ville bara gå fram och prata med dom: "Hej jag den äckliga rökaren heter Emma. Ni är i 13-14 års ålder så ni kommer säkert att röka innan er ungdom är slut! Och jag har faktiskt börjat träna lite vilket jag är ganska stolt över mig själv för, så om några månader kan jag springa ikapp med er. Och är det er ensak om jag dör i cancer? OcOch föresten jag står faktiskt utanför bussholken!
Sen skulle jag bara gått med att först ha blåst rök i deras huvud.

Inte för att jag gjorde detta och skulle aldrig gjort det men tanken kom! hehe.

Cigg:4st

Kramar /E

Inga kommentarer: