lördag 5 december 2009

Dagen igår!

Liam badar />

Nu för tiden känns det inget särskilt att fylla år. Särskilt inte 22år! Men min söta lilla johan gjorde allt han kunde för att göra den speciell=) Och han lyckades!

Fick frukost på sängen med tända ljus på morgonen och tre paketer hihi "inslagna" i hans väska för att han hade glömt att köpa presentpapper, rätt charmigt ändå hehe.

Jag fick Presentkort, filmen "flickan som lekte med elden" och en hårddisk så att jag änterligen kan spara mina saker på datan för det ska lämnas in för den är lite kass

Sen på eftermiddagen kom min familj och gratta mig. Satt och pratade en del och hade almänt trevligt=)

På kvällen gick jag, johan och liam hem till hampus och var ltie sociala där=)

Liam sover />

Sen på vägen hem såg vi en helt vanlig bur kanin springa fritt utomhus. Jag som är värsta djurvän tyckte sjukt synd om den.
- Skiit en helt vanlig bur kanin, johan!
- Ja, jag ser. Den kommer inte att klara sig i denna kylan!
- Naaaw stackaren:(

Och innan jag vet ordet av så börjar johan att försöak fånga in den hehe:P Gör ahn det för min skull eller kaninens må tro?

När vi har väl lyckats fånga in den är den sjukt smal och väldigt hungrig och törstig. Stackaren:S Och nu vet vi inte alls hur vi ska göra med den. Ska väl sätta upp någon lapp om att vi har hittat en kanin och så men om ingen kontaktar oss så vet vi inte alls vad vi ska göra med den. Egentligen vill vi ju inte ha något djur än för att Liam är ju så pass liten och så ny så vi hade ju velat vänta med det. Men om ingen hör av sig så får man väl tänka över saken...Djurvän som man är! Jag har ju lätt för att fästa mig vid djur och barn=) Och ja, Johan har ju fäst sig vid mig så han får väl gilla läget:P hihi...(fast han tyckte faktiskt också att den var fin hehe

kaninen är jätte fin och söt=)

Liam />

Vi "gjorde" en bur av två stolar (eftersom vi inte har någon bur hehe, Så det var den snabbaste lösningen). Men vi hade liskom inget "tak" på "buren" så det sista JOhan sa innan vi gick och la oss var: Den kommer säkert hoppa ut, så vi får stänga dörren.

Meeeen klockan ca 7-8 på morgonen när jag sitter i sängen och ger mat till lille Liam så hör jag hur det liksom tassar runder under vår säng. KANINEN!!!

Johan, kaninen har rymt! haha stackas lilla johan stutsar upp ur sängen och fångar in kaninen och stänger dörren till köken!! Och går och lägger sig igen.

haha ja..som det kan gå...På lite mer än en månad så har vi lyckats att skaffa en fin liten bebis, dålig ekonomi och adopterat en liten kanin...

vad händer här näst?





1 kommentar:

Nilla sa...

Hej gumman...VAd fin han är lille Liam:)....
aww stackars kaninen hoppas dom rätta ägarna kommer fram.
Hoppas allt är bra med er:)
SKa göra en ny blogg nu eftersom jag inte kommer in på min gammla:(HAr glämt lösenordet:(

HA det bäst gumman...puss