lördag 26 december 2009

JULAFTON!



Hela familjen Isacsson Fechner på julafton=)

NU börjar jag faktiskt att älska julen igen! Denna julaftonen var den bästa jag har haft sen jag var litet barn och öppnade alla presenter med leksaker i. Julen brukar annars bli lite kort och tråkig, tyvärr.

Men i år var den första julen för min söta LIAM. Inte för att han fattade så jättemycket av den. Speciellt inte när folk skulle brottas om att hålla honom. Och inte fattade han nöjet med pepparkaksdräkten han hade på sig som han senare under kvällen blev för varm i. Nä jag måste ju säga att denna julen var en av dom bästa faktiskt. Så mysigt, juligt och massor av stora och fina julklappar under grannern (visseligen var dom flesta och största till dom söta barnen men det gjorde inte mig något. Känns som huvodsaken med julen nuförtiden är att umgås och vara social än alla julklapparna)



Fina julgranen med alla klapparna=)

Vi var hos Johans föräldrar i deras stora fina hus (med pool;P) Älskar deras hus det är så hemtrevligt hehe! Hela min familj var bjuden också. Man får ju slå på stort när man har barn nu! Totalt var vi 16st med alla barnen=) Jul utan barn är ingen riktigt jul måste jag säga! DEt ska vara barn på en jul tycker jag, det blir liksom mer julstämning.

Vi kom till johans föräldrar vid 13.00. Hampus och Johan bastade och drack några öl i bastun som dom ahr vid sin pool. Och jag satt med Liam och pratade med Deras föräldrar medans dom fixade maten. Lite senare innan Kalle Anka så kom min familj, Johans mormor och morfar och Farre, JOhanna och dom tre söta flickorna=) Så vi var alla samlade till Kalle Anka. Inte för att jag hann och kolla på kalle för jag satt med en av barnen och kolla på hennes pet shops leksak (det nya inne grejen för barn i den åldern, hmm..ja då vet man det=)



Vårt kära vinterland=)

Sen åt vi från det stora och fina julbordet! Först kallrätterna och sen varmrätterna och sist gröten. Jag åt och åt och åt haha..och gav Liam mat mellan varven haha..ja, där sprang man fram och tillbaka. Till sist blev det faktiskt mjölkersättning för jag hann knappt att äta. Jag och pappa var alltid sist vid matbordet. Jag för att jag matade liam och pappa för att han gillar mat haha!

Sen blev det julklappsutdelning! Tomten kom och delade ut alla dom stora fina julklapparna. Och barnen blev jätteglada=) Tyckte det var jättekul med alla klapparna. Men dom var allt lite blyga för tomten! Vi var totalt 5 mammor, 6 pappor, två morfar, två mormor, en farmor, en farfar och 4 barn under 6år. På vissa av julklapparna stod det "God jul mamma önskar ....." Så vi blev lite förvirrade när vi var 6 mammor hehe. Jag fick många fina presentkort hehe..sen fick jag något från body shop av lillebror och en Spahelg av Johan hihi=) Jag har faktiskt mått lite dåligt ibland sen vi fick barn. Jag känner mig liksom lite instängd och det känns som jag inte kan eller gör så mycket om dagarna. Ja, helt enkelt känner att man inte får något socialt liv. Lever i en lite bubbla liksom. Och sen när man har fött barn så kan det vara väldigt skönt med spa! Så Jag och Johan ska någon gång nästa år på SPA=) MYS! Skönt att få vara lite ensamna också=)



Liam sitter hos tomten för första gåmgen:)

Ja, hela julen var väldigt lyckad och mysig! Väldigt mysigt med en lite söt bebis också=) Tänk nästa jul är liam över året och kan säkert gå och prata lite=) Så kul det ska bli!

NU är det julrean och mormor som är veckans nästa och sist på detta året likväl Nyåret! Har ingen anning vad vi ska göra då faktiskt! Finns kanske inte så mycket annat att göra än att sitta hemma och mysa med familjen=) (Det kändes annorlunda men mysigt att skriva!=)

Kramar /E



2 kommentarer:

Nilla sa...

Vilket fint familje foto gumman:)Ni är jätte fina...Pusss

Emmzy sa...

Tack så mycket gumman=)