onsdag 10 mars 2010

mitt namn...

Som sagt så är jag adopterad från indien för alla er som inte vet det:) Och idag pratade jag med en kompis som också är från Indien. Vi är från samma stad och samma barnhem! Sen kom vi till sverige samtidigt med flyget! Rätt coolt ändå tycker jag!

Min kompis berättade att hon ahde varit i Indien i 3 veckor, fast hon var aldrig där vi kom ifrån. Men ändå! Så stort ändå! Jag ska också resa till Indien en vacker dag när jag får pengar och Liam är ltie större så att han kan följa med=)

Både jag och min kompis från Indien har kvar det namnet som vi hade från Indien. Och nu har vi fått reda på vad dom namnen betyder:) Mitt namn Kabita betyder Poesi=) Det ni! Det är inte alla som heter Kabita i andranamn här i sverge:P det är nog bara jag:D


1 kommentar:

Tova sa...

Min kille är från Hong Kong :) uppvuxen i Sverige dock. Så förhoppningsvis får lillplutten lära sig lite kinesiska, hihi.
Joo man vänjer sig mer och me vid mammalivet, även om det fortfarande känns lite overkligt! Men samtidigt som om han alltid funnits där :P vi gör inte så jättemkt om dagarna än så länge, går lite promenader o så... längtar tills det blir mer varmt och soligt :)
Oj 5 månader, kan han börja sitta och så där snart eller? Känns som det var igår jag kollade på din blogg och han var nyfödd ;)
kram