tisdag 23 mars 2010

Tjej spakväll i Lödde med Emmsan=)

I fredags var jag på spakväll med Emma=)
Vi gick i samma klass i 1an på gymnasiet då lärde vi känna varandra rätt bra. Men sedan hoppade hon av och då tappade vi kontakten. Sen började vi att prata lite på msn när jag var gravid och fick upp kontakten på så sätt. På något sätt så har hon undrat rätt mycket om hur det är att vara gravid och frågat mycket kring det. Och För några månader sedan sa hon till mig att hon var gravid. Jag blev faktiskt inte så förvånad men väldigt, väldigt glad! Nu är vi två om att ha barn snart!

Iallafall så träffades vi i Fredags och gick på hennes gym i Lödde. Dom hade en tjejspakväll där då! Det blev yoga, arombastu med massa frukter, ansiktsmasker och hårinpackningar sen efter det blev det mat!

yogan kan nog vara rätt roligt och bra för en om man nu kan slappna av. Som verken Emma eller jag kunde. Jag vet inte varför jag inte kan slappna av men jag har fått svårt med det sen Liam kom. Man är ju så uppe i att ta hand om Liam varje dag. Och även om man inte har någon klocka att gå efter så är Liam min klocka kan man säga. Så när man väl gjorde alla övningarna på yogan så fanns det vissa positioner som hette den lekandes babyn och den sovandes babyn...hmm...jag tänkte bara på Liam då hehe. Såm nä Yoga var nog inget för mig, iaf inte nu. Men jag har aldrig testat yoga innan så det var kul att få ha testat det!

Efter Yogan var det arombastun det var oljor som dom hade lagt in i bastun så den skulle lukta gott och ha en avslappnade känsla. Men jag tror inte jag luktade något av det hehe. Men mysigt var det! Emma och jag var sist i allt. Sist med att duscha innan bastun sist med att basta sist med att duscha efter bastun. Så i slutet när vi skulle dushca efter bastun fanns det inget varmvatten hehe...Vi var sist i allt för vi hade mycket att prata om! Och det känns fortfarande inte som vi har pratat om allt vi ville prata om! Det var ju verkligen flera år sedan vi sågs! Sen verkade det som alla stressade helt mycket. Herre gud, det är spakväll då ska man ta det lugnt! Och det gjorde vi verkligen heeela tiden!=)

Sen var det mat , den var god=) Sen åkte vi hem!

Mysig kväll! Alltid roligt att träffa Emma igen! Har verkligen saknat henne sen gymnasiet! Nu hoppas jag att vi fortsätter att hålla kontakten!=) Nu när vi båda (snart) är mammor!=)






Inga kommentarer: