torsdag 11 juni 2009

Bulle i ugnen!

Komiskt att jag skrev mitt förra inlägg osm jag gjorde! hehe


Den 27 Mars 2009 fick jag reda på att jag var gravid. Jag var på barnmorskemottagningen norr när jag ifck veta det. Victoria var med mig. Jag skulle egentligen bara hämta ut nya p-piller för dom gammla var snart slut. Jag var inne på mensveckan. Men mensen hade inte kommit på fem dagar. Men min mens har varit så sen innan också. Och då har det aldrig vissat sig att jag har varit gravid.

Barnmorskan gick och gjorde gravidtet testet och kom in efter en lite stund.
- Det var ju bra att du gjorde testet Emma, började barnmorskan. För du är gravid.
Jag trodde nästan att jag skulle falla baklänges och svimma så shockad blev jag. Men hur skulle man reagera? Man går på p-piller och allt, du har inte varit ihop med din kille så länge, ni har inte planerat något sådant alls och ni bor inte ens ihopa.

Sen efter det gick jag faktisk ut och rökte för att stilla min shock och oro. Vad skulle jag nu göra? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vad gör man liksom?

NU hade man kommit till en "problem" som inte försvinner av sig själv som man inte kan sopa under mattan som något smuts. Utan detta är man tvungen att ta hand om direkt. Bli vuxen direkt och välja sitt val.

Vad ska man göra? Jag är 21 år och kan bli mamma i November! Hjälp!

Inga kommentarer: