söndag 28 juni 2009

Fredag!


Vid tio på morgonen kom pappa och min lillebror och hämtade oss. Idag ska vi ta färjan över till helsingör:) Pappa och johan var helt inne på sprit butikerna och jag som är gravid och min lillebror som inte är myndig fick gå brevid och kolla på. Men vi var inne i en del andra affärer också. Men vi hittade inget särskilt. Vi åt Smörrebröd. Något som pappa rekomderade skarpt. Han hade varit i helsingör i säkert 3-4 år i rad och åt alltid det här i helsingör på samma torg. Hehe.. Han är söt han, min pappa. SMörrebröd är då en väldigt grov macka med pålägg på. Typ landgång. Inget särksilt tyckte jag. Det var en väldigt mysig tur till danmark=) Sen när vi kom till helsingborg, övertalade vi min lillebror att följa med till falkenberg. HAn ahde väldigt liten packning. Inga kläder alls , men av någon konstig anledning hade han både sin kamerasladd och mobilladdare med sig hehe. Men han följde med! Vi tog tåget till falkenberg. Det tog ca 1½ timme. Sen möte david oss vid staionen. Väl framme bjöd David på en trerätters middag:) MUMS!

Förrätt: Tomatsoppa (ett specielt recept som var hans mammas)
HUvudrätt: Kalkon med klyftpotatis och en god hemmalagad sås med sallad som johan hjälpte till att hacka.
Efterrätt: Annanas tattar!

Inga kommentarer: