tisdag 23 juni 2009

Indien!






I Måndags kom min kompis ner från Göteborg. Hon och jag är adopterade från samma ställ(Indien) och på samma år. Så vi åkte flyget tillsammans när vi lämnades över till våra föräldrar. Sen blev vi uppväxta på olika ställen. Hon i storstaden och jag uter i en byahåla. så vi har ju växt upp i skillda världar men vi har nog rätt mycket gemensamt ändå eftersom vi kommer från samma land. Så hon har varit här och hälsat på i skåne och imorgon åker hon hem. Då ska hon till kungsbacka och träffa någon som hade hand om oss på barnhemmet i Indien=).

Igår så var vi och åt på Indisk resturang i malmö nära möllan. Det var jag och hon från GBG och våra pojkvänner. Väldigt trevligt. MIn pojkvän och min kompis tog lite extra stark mat. Men jag fick nöja mig med lite mildare mat eftersom jag är gravid. Jag Har blivit väldigt känslig mot stark mat nu. Sen tänkte vi bada men det blev lite dåligare väder för det. Men vi ahde jättetrevligt och pratade och åt och drack gott:D

Sen idag har min pojkväns lillebror fyllt 22år. SÅ vi alla var uppe en sväng hos honom och firade hans födelsedag. Åt världens godaste smörgårds tårta! Mums! Det blev en flaska Gin med tillbehör till lillebrorn. Sen på kvällen mellan 8-9 så kom min egen lillebror, mest för att träffa min kompis Carolin. Eftersom min lillebror också kommer fårn samma land och samma barnhem som oss. Så vi var tre stycken som kom från samma land och barnhem. Väldigt unikt faktisk. Inte varje dag man är med om det.

Ibland vet jag inte om det är mina j*vla humör svängar som gör mig väldigt arg eller lätt irriterad nu för tiden. Men jag blir lätt det nu förtiden och tänker väldigt mycket på vad folk säger och inte säger till mig. Vissa saker som folk kan säga till mig kan jag ta väldigt hårt och blir lite kort emot. Det är nog bara för jag känner att dom säger saker på fel sätt. Eller så är det för jag är gravid. Man vet aldrig hehe. Men lite jobbigt är det faktiskt:S

Sen har vi fått vår lägenhet. JAg och min pojkvän har skrivit på alla papperna nu som har med den nya lägenheten att göra. Så kul! Det blev en trea! Ganska nära där min pojkvän bor nu. Typ rakt över gatan hehe:P

//Emma

1 kommentar:

Anonym sa...

hej emma! jag undrar var i från i indien du kommer ifrån?! jag kommer själv från indien. det skulle vara trevligt om du hörde av dig kanske på min mail eller så om du vill. ida_joppe@hotmail.com

hoppas allt är bra med dig och grattis till den lille! när ska du få?!

Mvh Ida Isacson :D