tisdag 19 januari 2010

Kommit på det bästa!







Barn behöver frisk luft det bara är så! Det förstår nog alla!Men vad ska man göra med en liten 3 månaders bebis när det är sjukt kallt ute...Och bebisen inte gillar att åka vagnen när han är vaken? Och gillar helldre att bli buren?

Liam var sjukt trött och därpå blev han väldigt gnällig. Jag hade inte ens hunnit äta frukost och lägenheten såg helt ut sagt för jävlig ut. Så jag tänkte jag måste äta och städa!! Men hinner inte det.

Så jag klädde på mig lite snabbt och liam med mössa och hans björndräkt. OOch gick ut och gick med honom. Jag bar han hela tiden. Tillsist somnade han. Sen var jag tvungen att lägga honom men jag ville ändå att han skulle få luft. Så jag la honom i barnvagnen. Så funderade jag starkt på vad jag skulle göra nu. För jag visste att om jag tog in honom nu så vaknade han och jag ville inte låta honom ligga i barnvagnen hela tiden utomhus. Ja skit det är hel planering när man har barn alltså!!

Men jag gjorde iaf så att jag öppnade upp alla fönsterna i sovrummet och la honom påklädd och i barnvagns insatsen. Sen la jag honom i sovrummet. Sovrummet som hade blivit kallt kändes numera som utomhus. Och där har Liam nu sovit i snart 3 timmar!!Wohooo! Mamma Emma kan!!!



1 kommentar:

Camilla sa...

Haha du är för söt :)