lördag 26 september 2009

På jobbet!

Idag vaknade jag klockan nio. Ska jobba vid 11 ju. I 4 timmar. Idag har jag faktiskt kännt att det är en bra dag. Är på ett bra humör ida. och allt känns bra faktiskt. T.o.m graviditetdiabetesen. Känns som jag har bara positiva tankar med mig idag=)
Vet inte varför men det känns som en stor lättnad.

Just nu sitter jag på sjukhuset med datan med mig. Min brukare är för tillfället på sjukhuset. Det lilla komiska är att från hans sjukhusfönster så ser man ner till kvinnokliniken. Nära och bra om det skulle hända något med mig och bebisen=). Alltid något bra ju hehe..

Många brukar fråga mig om jag är nervös för att födda...Och jag svarar faktiskt fortfarande att jag inte är det. Inte just för föddandet men man kan ju känna sig lite osäker på hur man ska bära sig åt och allt sånt. Sen det ända jag isåfall skulle vara nervös för är om jag inte klarar av smärtan av att födda.. Att man inte kan hantera den. Men annars tycker jag detta med att födda barn är rätt spännande och unikt liksom att en liten söt varelse ska komma ut ur mig. Helt sjukt egentligen! Men det är ju klart när man väl ligger där så tänker man nog inte att det är så speciellt spännande utan då har man ju säkert sjukt ont. Så för mig kommer nog nervösiteten när allt sätts igång...Tur är väl det så man inte går och är nervös helt förtidigt.

Men oj, vad jag vill att den dagen skall komma snart!!!

Sen en sak till man är nervös för är ju att om något nu skulle gå fel:(Det vill man ju verkligen inte vara med om!

Inga kommentarer: