tisdag 8 september 2009

SJukhuset!

MIn brukare åkte till sjukhuset igår. HAn mådde inte så bra. Vi satt där heeela dagen och väntade. På en j*vla obekväm stol. Hade riktigt ont i ryggen samtidigt som man skulle hjälpa min brukare med det mesta.. Om han behövde mat elelr vatten m.m

Jag ville bara hem. Hela tiden ville jag bara hem för att kunna ta ett varmt bad som gör det lite bättre för ryggen. Ville inte sitta på en jävla stol hela tiden medans min brukare sov! Så ringde jag till jobbet och förklarade att min brukare var på sjukhuset. Då sa dom att jag var tvungen att jobba över en timme just för att min brukare var på sjukhuset. Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga. Efter att jag hade lagt på så kunde jag inte hjälpa att jag började gråta. Dels för att man är extra känslig, dels för att man hade så sjukt ont att man bara ville hem och dels för att det kändes som dom inte förstod mig! Sjukt pinsamt att börja gråta! Som tur så såg nog ingen mig.

Ska man behöva gråta på sitt jobb?

Inga kommentarer: