fredag 4 september 2009

Riskgrupp 9!

Detta med svininfluensan, jag börjar bli knäpp på det. Är det en stor grej eller är det egentligen bara som en helt vanlig influensa förutom att det är ett nytt virus?
Jag läste i kvällsposten precis och där stod att vissa är i riskgrupperna. Alltså grupperna som drabbas hårdast! Gravida kvinnor är i riskgrupp 9. 9 av 9. Man blir faktiskt lite orolig:(
Kvällsposten skriver: " studier från andra länder har visat på en ökad dödlighet i svininfluensa för gravida. Gravida har, helt naturligt, en funktionell immunförsvarsnedsättning för att kroppen inte ska stöta bort barnet. Gravida får också mindre lungvolym eftersom barnet tar plats i magen"
Hjälp:(!

2 kommentarer:

nilla sa...

Ja man blir verkligen rädd men tror inte att det är så farligt:(...Media förstorar upp allt..Tack för din komentar på min blogg...Ja magen växer så det knakar å det börjar bli tung nu:(....HOppas allt är bra med dej å bebisen:)Nu har vi inte långt kvar gumman:D....kramar

Emmzy sa...

ja hoppas verkligen det=) jo det är bra med mig bara att jag har fått jsukt on i ryggen och i bröstkorgen:S hehe nope inte långt kvar=) skönt! Känns som dessa sista månaderna ¨går sjukt segt!