måndag 5 oktober 2009

5 Oktober 2009

Idag fick jag veta att någon hade drömt om mig och tänkt på mig! Och denna någon drömde att det hade hänt något negativt med mig och graviditeten. Så innan "någon" hann fråga om det hade hänt något negativt så berättade jag om graviditetsdiabetesen. Denna någon hade försökt ringa mig i typ en och halv vecka men ibland jobbade man så man inte kunde svara elelr så var man hemma och gjorde något annat så det blev inte att jag hade svarat, vilket inte var meningen! Men "någon" säger iaf till mig att då var min dröm verklig. Jag drömde att det hände något med dig eller bebisen i din mage så jag blev helt orolig så det är därför jag har försökt att nå dig!
Mycket sant så har det ju hänt en negativ sak med min graviditet men inte jättejätte alvarlig som "någon" drömde. Jag tänker på diabetesen.

Denna personen "någon" har en gång funnits super nära mig. Och "någon" har en gång i tiden varit den som betytt nästan mest i hela världen för mig. Men tider förendras och vi ahr verken hörts eller setts på sjukt länge. Men man bli verkligen glad av att veta att man tänker på varandra fast man har glidit ifrån varandra och vet nästan med säkerhet att vi aldrig aldrig kommer bli så nära igen.

Tack "Någon" för att du finns och har funnits i mitt liv! Och för att du bryr dig fortfarande!

(hehe låter som ett tal till en begravning haha)

1 kommentar:

Tova sa...

Oj, vad läskigt med graviditetsdiabetes! När fick du reda på detta?
Nej, har inte testat mig för det (vad jag vet i alla fall, de tar ju massa prover på MVC men har inte riktigt koll på allt :P) men känner inte av något speciellt i alla fall.
Mår du mycket dåligt av detta?
Jag jobbar väl ungefär 40-50%, det är på ett litet café så oftast är det rätt lugnt.
Men man får ju passa sig med tunga lyft och sånt :/
Förstår att du vill vara mer ledig och "ladda", kan ju verkligen vara skömnt sista tiden innan förlossningen!!
kram