torsdag 1 oktober 2009

Hillevi Wahl

En artikel i Metro (2009-09-30) jag också fasnade för var denna som hillevi Wahl skrev om ungdomar.

Rubiken var "Vet unga vad det innebär att jobba?"

Först vill jag bara skrika att klart som f*n att vi gör. Men jag börjar också att tänka lite på det. Och kommer fram till att vissa kanske ta det lite för lätt med det här med jobb. Men jag tycker inte det är bara ungdomar som gör det. Det är nog mer generelt i alla åldrar att vissa kanske struntar i att söka jobb för dom får in tex pengar från a-kassan och så vidare. Jag själv har haft jobb ända sen jag tog studenten så jag har aldrig "fått" känna på det där med att söka jobb och inte ha något jobb. Men jag vet att många av mina vänner har varit arbetslösa och sökt jobb men inte fått. Och då har dom sökt länge. Så jag tror faktiskt inte det är det lättaste att söka jobb. Och det är nog inte bara ungdomar som är arbetslösa i detta landet...Nä jag tyckte faktiskt att Hillevi wahl var lite väl hård mot oss unga...

Hennes artikel på metro.se:
http://www.metro.se/2009/09/29/20120/vet-unga-vad-det-innebar-att-jobba/

Inga kommentarer: