söndag 25 oktober 2009

Mörka stunder...

På sistonde har jag faktiskt börjat känna mig väldigt osocial.
Alltså jag är ju bara hemma på dagarna och gör typ inget, Att jag liksom inte träffar någon eller hittar på något. Det man gör när man är hemma bara är att hålla orning i lägenheten, sticka mig,laga mat, äta och sova. (shiiit, vad jag har blivit trött nu på sistonde! Helt sjukt. Detta är nog min trötta period genom graviditeten faktiskt) Har faktiskt börjat göra lite större rätter nu lite gryter och maträtter jag hittar på recept och så=) (en god tidsfördrift) Fast även att man har velat vara ledig nu för att man är gravid så känns det sjukt tråkigt ibland att bara gå hemma. Man blir liksom helt innåtvänd och typ lite deprimerad för stunden. Sen att man tänker på det att man knappt kan äta något gott (Jag kan ju aldrig gotta mig att det är helg med tex en godispåse) eller att jag aldrig kan gå ut och dansa med mina vänner eller göra något sådan kul på helgerna Sen att man inte har någon i sin umgängeskrets som är gravid heller. (känns som det hade varit riktigt kul att ha någon som amn kände bra som också var gravid samtidigt som jag. Det stör mig så fruktansvärt ibland! Ibland önskar man innerligt att Johan kunde ta över magen, bara för en kväll åtminstonde!


Negativt med att vara gravid:

- Att man inte kan göra riktigt det man vill
- Man blir på något sätt osocial för att man är helt inne i sin graviditet
- Man blir tung, får ont, blir trött, humörsvängningar och blir andfådd lättare.
- GRAVIDITETDIABETES!
- Kläderna passar inte längre.
- Den långa, långa väntan efter att få träffa sitt barn.

Inga kommentarer: