torsdag 1 oktober 2009

Nova med caroline=)

Igår träffade jag Caroline och efter mitt jobb var vi en sväng på nova. Mycket trevligt! Men efter två köp och två affärer bestämde vi oss för att om vi går kvar på nova kommer det bli farligt hehe... Vi måste lära oss att hålla i pengar! Meeen gud vad sugen man är på att handla saker! Att vara gravid är både negativt och positivt i denna situationen. Negativt för att man inte kan köpa alla kläder man vill ha för att man är lite rädd för att det inte ska passa efter graviditeten. Och positivt just för att man inte kan slösa mer pengar än på det absolut nödvändigaste:P

Igår blev det iaf:
-vita och gråa leegins (typ använder baara leegins nu, kan ju inte ha mina jeans längre eller så är dom helt för obekväma)
-En grå lång tröja på gina tricot
-En lila lång stickad tröja på hm
- Och ett långt linne på gina tricot.


(alla dessa kläderna kan jag både ha när jag är gravid och inte är gravid:P Man får handla smart=)

Sen efter nova åkte vi hem till mig. Faktiskt carolines ide. Hon verkar trivas hemma hos mig för hon vill alltid hem till mig om vi ska hem till någon:) Söta caroline då=)


Föresten jag bara gjorde det av en slump. Men jag sökte faktsikt på min farbror på google och direkt kom han fram där och det var rätt människa och allt! Men sån insektsexpert som han är så kanske inte det är så konstigt om han dyker upp på sider om skogar och natur=) Men ändå rätt häftigt!
Kommer ihåg när jag var lite så gav han mig en insektsbok och en liten lupp så gick jag och letade insekter i skogen hos farmor haha...
Sen en sak till, en gång kom dom faktiskt och hälsade på hos min mamma, min farbor och hans familj. Rätt länge sedan nu. Men vi gick faktiskt i en av dom fina skogarna som ligger rätt nära min mammas hus. Och där hittade min farbror faktiskt två träd som satt ihopa, dom hade alltså växt fast i varandra. Och det som gjorde min farbror väldigt imponerad var att det var helt olika trädsorter. Tydligen var det mycket ovanligt!




Hehe man ser att min farbror och min pappa är brödrar iaf, rätt lika med sitt skägg:P Haha

3 kommentarer:

Lillis sa...

Oj vad lika dem var hehe :P

Emmzy sa...

ja visst e dom hehe:P

Emmzy sa...

Föresten vem tror du är äldst? Min pappa elelr hans bror?