söndag 18 oktober 2009

Sammandragningar...

¨

En bild på en pojkbebis i vecka 32=) (fast jag är i vecka 35 nu, 34+2 hihi)

Nu på sistonde har man ju börjat få sammandragningar typ varje dag. (vilket är helt normalt för livmodern tränar sig inför förlossningen) Sammandragningarna känns ungefär som mensvärk så det är ju en lite störig känsla man har lite då och då. Sen att när jag har sammandragnignar så blir liksom magen helt hård och sedan släpper det, sen blir den hård igen och släpper så kan det hålla på i några minuter hehe...inget som gör ont eller så men känns lite störigt och obehaglit kanske.

Igår fick jag förfrågan om jag ville följa med ut i stan. Men jag tackade faktiskt nej. Innan i början av ens graviditet så var det helt ok att sitta med folk som festade och drack och så. Men nu börjar det faktiskt bli lite drygt att följa med på uteställen för att andra ska dricka och vad kan man själv dricka? Bara vatten typ för nu kan man inte dricka läsk ju eftersom man har graviditetdiabetes. Och det är lite tråkigt att bara dricka det faktiskt:S Sen är mna ju så mycket mera tröttare nu man känner att man har mindre enegi och ork. Vilket är normalt nu i slutet av graviditeten. Så en utekväll för mig just nu skippar jag helst faktiskt iaf nu i slutet av graviditeten. Sen att man har lite sammandragningar och inte så mycekt ork längre till att engagera sig i saker gör väl lite att man inte heller känner för att gå ut och vara ute sent liksom. Och sen att gå upp vid halv nio och tio varje morgon.

Men kul iaf att man blir tillfrågad ändå=)...

Inga kommentarer: