fredag 3 juli 2009

Första efterlängtande ultraljudet=)





Idag den 3e Juli 2009 var jag på det första UL=) Det var riktigt kul att se på=) Man fick kämpa för att inte klämma fram en glädje tå hehe. Det var en väldigt stor upplevelse att se sitt egna barn sprattla och röra på sig! Bebisen sparkade med sina ben, och hade armarna för sitt lilla ansikte.

Barnmorskan mätte huvud, lårbenet, foten och lite andra kroppsdelar=) Hon ska väl ha det och mätta med på senare ultraljud! Det tog ca 40 min! Och barnmorskan kollade allt så att det var bra. Allt såg bra ut sa hon. Man fick se det lilla hjärtat också som bultade på=) Lilla lilla bebis=) Bara 19-20cm lång och vägde 212g=) Foten var 3 cm stort=) Och lilla huvudet var ca 5cm=) Detta var en stor dag!

Efter ultraljudet så fick ett papper med dom viktigaste måtten. Och barnmorskan beräknade ut att jag var i i 19+1 idag. Så istället för förlossningsdatumet som var den 29e november 2009 innan så är det nya 26 november 2009=) Så jag var tre dagar längre gången än vad vi trodde=) Min livmoder var plaserad bak mot ryggen till=)

Allt såg jättebra ut=) Det var ju det man är gladast för=) Lilla lilla sötta bebis
Du var oplanerad innan men nu är du mer än väl önskat=) Längtar tills du kommer ut=)

Inga kommentarer: