torsdag 2 juli 2009

Hur känns det med ett barn i magen?

Folk brukar också fråga mig hur det känns att vara gravid. Ja, du hur känns det? Alltid svarar jag som svar på den frågan "bra". Liksom vad ska man svara på en sån fråga? Att beskriva hur det känns att vara gravid är ju helt svårt. Det går inte att förklara. För hur ska någon förstå hur en liten spark inne i magen känns eller hur det kan göra ont i magen ibland bara för att livmodern växer. Jag kan alltid försöka förklara. Presic som jag gör för min söta pojkvän som är lite av sken gravid (det vill säga trött som jag, hungrig som jag, och har ont i magen ibland som jag. hehe så vi tror lite att han är det hehe eller vi skojar iaf om det) så försöker jag att förklara hur det känns men det är nog svårt att förstå. Man måste vara gravid för att förstå. Eller iaf lite sken gravid hehe:P

Till mina vänner säger jag som så här: "Vad jag längtar tills ni blir gravida=)" Då kommer ni att förstå och jag kommer inte vara ensam i min umgängeskrets om att vara gravid eller har barn:P hehe




Inga kommentarer: