onsdag 1 juli 2009

Sparkarna

Ibland sparkar du inte alls, då kan jag inte hjälpa att jag blir lite orolig. Jag har ändå känt dig sparka sen vecka 13-14. Rätt så tidigt med andra ord. En period sparkade du inte på 4-5 dagar då blev jag riktigt orolig. Man blir ju rätt bortskämd när du sparkar ungefär varje dag annars och helt plötsligt gör du inte det. Jag var nära på att ringa barnmorskan och fråga om det kunde vara farligt. Jag ringde säkert 3-4 gånger och ställde mig i kö. Men la sedan på igen eftersom det kändes så löljligt att jag var orolig redan nu. Du kanske bara sov. Och du är ju så lite fortfarande, du kanske sparkar hela tiden men att jag inte känner det...

Men oftast sparkar du några sparkar per dag som jag känner=) Det är rätt kul att känna!=) Jag blir helt glad när du sparkar för då vet jag att du lever! Men man kan fortfarande inte känna att du sparkar utanpå magen utan det är bara jag som känner det. Har t.o.m blivit väckt när du har sparakat på morgonar och nätter. Du verkar vara en liten kickboxare=) Snälla kan du inte sparka lite hårdare så att pappa kan känna dig utanpå magen? Då tror jag att han hade blivit jätteglad:D För när jag säger till han att du sparkar så lägger han snabbt handen på magen för att försöka få känna nån spark. Hehe lilla pappa johan han är söt han:) Han får vi vara rädda om=)

/Till bebis från mamma=)

1 kommentar:

Jeanette sa...

hehe naw, :) Så gulligt, vill också känna när lill-plutten sparkar hihi :D