torsdag 2 juli 2009

Ultraljud imon=)

Imon ska jag på det efterlängtande ultraljudet. Många frågar mig om det är då man kan se könet. Och ja, det kan man kanske. Men barnmorskan är kanske inte alltid säker så då behöver hon inte säga något ifall hon inte vill. Det finns ingen lag på att hon måste berätta det och vi frågar. Sen har det varit många diskutioner om man verkligen ska säga könet på barnet på första ultraljudet. För det var en kvinna i Sverige som hade två flickor, och sedan blev gravid igen. Hon gick till första ultraljudet. Vilket man oftast alltid gör i vecka 18-20. När hon fick reda på att det var en flicka till så gjorde hon abort. I vecka 18-20! Då den lilla bebisen sparkar redan! helt sjukt! Hur kan man göra så bara för att man har redan två barn av sammma kön? Klart man kan tänka att "synd att det inte blev en pojke" Men man blir ju glad för vilket kön som helst även fast man har 2 flickor och får en till.

Men jag hoppas att jag får veta könet och att barnmorskan är snäll=)

MIn pojkvän kan tyvärr inte följa med för han skulle på en viktig kurs med jobbet:( Synd! helt tråkigt ju! Men som tur är så ska mamma följa med istället=)Lilla mamma!

/Kramar Emmzy

Inga kommentarer: