måndag 17 augusti 2009

3D/4D ultraljud?


Man gör ju bara 2 ultraljud under hela gravidteten om man itne räknar med det där ultraljudet man gör vaginalt när man är i väldigt tidigt gravidtet. Det är vissa som tror att jag gör ultraljud lite då och då men det gör man tyvärr inte:S

Nästa ultraljud ska göras i vecka 30-33. LÄNGTAR! Vill ahr en massa bilder då också=) Jag fick sex förra gången.

Men sen vet jag att man kan göra ett 3D/4D ultraljud privat. Detta är mer ett nöje eller om man inte har fått veta könet på bebisen på dom tidigare ultraljuden så kan man nog få veta det på ett sånt här ultraljud.

NU frågar jag mig själv om man ska göra ett sånt. 3D/4D ultraljud är mycket häftigare än dom fjuttiga ultraljuden som görs hos barnmorskan. Fast detta kostar ju desto mer. Närmare bestämt 1800kr i malmö läste jag senast. Men då får man rätt många bilder och en CD skiva med en halvtimme av bebisen i magen=) Riktigt häftigt! Något man kan ha och vissa för alla och bebisen själv när den blir större=)

Men sen är det folk som säger att ultraljud ska man inte göra som "nöje" utan det är bara till för undersökning.

Och ja, jag vet inte. Har inte bestämt var jag står ännu. Men på det första ultraljudet jag var på så kunde inte min pojkvän för han var på en kurs med jobbet så min mamma var med mig istället. Om det händer att min pojkvän måste vara på jobbet nästa ultraljud så har vi sagt att vi definitivt ska göra ett 3D/4D ultraljud för att Johan också ska få se den lilla krabaten i magen=)

Inga kommentarer: