måndag 17 augusti 2009

Lukas Moodysson- Tillsammans




jag tycker att Lukas Moddysson gör bra filmer. TYp alla filmer han har gjort är bra. Alla är så gripande på något sätt.


Så jag köpte Tillsammans också. Det är en av filmerna han gör. Det är en härlig film!=)


Några filmer som lukas Moddysson har gjort:

Fucking åmål 1998
tillsammans 2000
Lilja 4-ever 2002
Ett hål i mitt hjärta 2004
Mammut 2009 ( hans nya film, väldigt bra och gripande film!)

Föresten enligt Wikipedia så är moodysson född i lund men uppvuxen i åkarp =)

1 kommentar:

mindy sa...

Godmorgon..Det är mitt andra barn som jag väntar..men mitt första är en vacker ängla dotter som övervakar oss från ova..& fråga inte vad för det orkar jag inte prata om..Jag har mått jätte bra mina veckan som man har gått med några krämper har man allt haft.Ha en skön måndag..