fredag 28 augusti 2009

Utflykt till T-torp!

Det var faktiskt rätt länge sedan jag och min mamma gjorde något ihopa. Fast detblev ju lite tveksamt ifall vi verkligen skulle åka dit som vi hade bestämt sen länge eftersom detta med min möjliga foglossning. Men vi reste dit ändå:D Men det var ju att vi fick gå rätt mycket men vi vilade lite då och då så det gick hyfsat bra. Lite i slutet blev jag trött och fick ont i höften men det var vi samma tid som vi skulle äta så där satt vi säkert i en timme=)

Hela familjen Isacsson har ju bott i T-torp en gång i tiden för ca 12 år sedan och det var ju sjukt länge sedan vi var där så mamma och jag var lite nyfikna på hur det såg ut nu!




Mamma och jag åkte vid 11 till t-torp. Vi tog tåget dit. Vi skulle dit och kolla på vårat gamla hus hade vi tänkt och kolla lite i den lilla bott som vi hade bott för 12 år sedan. Jag var typ tio år när vi flyttade därifrån. NÄr vi var på väg till vår gamla hus som vi bodde i så möte vi på en gamal granne som vi pratade med rätt länge. Jag och hans två söner hade lekt när vi var små. Han berättade lite om byn vad som ahde hänt sen vi flyttade och berättade om vårat gamla hus. Han berättade att det bodde en äldre gubbe där nu som hade typ hundra katter och marsvin i huset. Så det luktade piii i huset. Och han sköte verken huset eller trädgåden. Mycket riktigt så var huset verkligen typ fallfärdig och trädgårde som jag en gång hade lekt i såg helt hemsk ut. Såg ut som det hade varit vi som klippte där senast (för 12år sedan) Och när vi kollade på fönstrena utbrast mamma "men herre gud det är ju mina gamla gardiner som vi lämnade kvar ju" Shiiiit alltså!



Vi hälsade också på vår granne mittimot mitt i allt! Maj-britt hette hon. Hon var i trädgården och rensade i rabatten när vi kom. Hon kände igen oss hehe...86år var den gamla damen och såg fortfarnade ut som hon gjorde för 15 år sedan hehe.



Ser ni den stora granen? Detta var mitt fina klätterträd som jag klättrade till toppen på när jag var liten. Hade också piknik i granen! Jag bodde typ där hehe.



Tro det eller ej men detta var vårat hus för ca 12-13 år sedan...och så här såg det verklgien inte ut när vi bodde här!!



Folkets hus. När jag och var liten så brukade mamma och pappa vara här och dansa loss=)



NU när vi har sett vårat gamla typ förfallna hus så gick vi vidare för att se mer av den lilla byn



Då innan vi hade sett vårat hus så var det detta huset mamma och vår förre detta granne pratade om att det hade varit en gammal biosalong...numera en frisörsalong hehe



Centralgatan hette gatan vi bodde på=)



När vi ahde varit och kollat på vårat gamla hus och sett om min barndomsväns föräldrar var hemma så gikc vi och knackade på hos anita och den prästen som döpte mig när jag var liten...Kan ni gissa vad prästen hette?:P



Detta var gamla konsum affären



Mamma och jag träffade på ett par som mamma och pappa kände i T-torp. Dom ahde tydligen passat mig när jag var liten hehe. Inte för att jag kom ihåg dom men det var ett söt litet par



Den största vägen i T-torp hehe



Vår typ ända mat affär var detta innan den gammla konsum affären stängde ner



Park skolan i T-torp! Här gick jag på fritids och hela lågstadiet innan jag flyttade!



Ingång till mitt fritids och förskolan!



Ingång till ett gammalt klassrum jag hade i lågstadiet!



Sen gick vi till frisör salongen som låg på vår gata. Mamma skulle se om hennes kompis klippte idag och mycket riktigt det gjorde hon. Så vi satt och pratade med henne ett tag. Skönt för mig också att ta det lite lugnt och vila min kropp hehe...hon berättade också att huset så förfärligt ut och att han den gubben som bodde i vårt hus var ganska otrevlig och hälsade aldrig och var bara med sig själv och katterna. Det verkade som ingen i byn pratade med han och ahn pratade inte med nån. Och alla tyckte att vi ahde sköt vårt hus och tomt väldigt bra gemfört med den gubben som bodde där nu...Saknade de oss tro? hehe Sen efter vi ahde varit i frisör salongen gick jag och mamma och åt vi stationen och sen åkte vi hem.



Träffade Lilla Söta lillebror(Gustav) på bussen på väg hem också:) Men jag steg av tidigare än dom och dom åkte vidare hemåt=)

Inga kommentarer: