fredag 28 augusti 2009

Svårt att få tag i folk!

Känns som jag inte har skrivit här på evigheter men det var ju bara två dagar sedan.
Men det har ändå hänt en del känns det som.

Det började med att jag kom tillbaka efter 4 veckor semester i måndags. Ville prata med min chef om vissa saker angående gravidtet och kanske havandeskapspenning. Hon måste skriva på lite papper och så. Men i måndags när jag tänkte prata med henne så var hon på ett jättelångt möte så det gick inte:( Jag la en lapp till henne där ja skrev att det var bråskande. Ingen som ringde:( Sen i tisdags så skulle jag upp till hennes kontor igen men när jag hade slutat jobba så vissade det sig att hon hade tagit ledigt.. i 2 VECKOR:( VAd ska man nu gör liksom med sina papper:( Enligt Försäkringskassan så har jag rätt att ta ut havandeskapspenning 60 dagar förre beräknad gravidtet. Och det är i slutet av sep. Och jag har typ ingen att prata med om detta:( Jobbigt och störigt! För det känns som jag vill gå av då när jag får gå av från jobbet (60dagar förre beräknad förlossning) För jobbet är faktiskt rätt tungt för en gravid i sjunde månaden. Jag trodde faktiskt inte det skulle vara så tungt:S

Sen samband med att jag inte fick tag i chefen så fick jag inte tag på min Barnmorska. Med mycket om och men fick jag en tid idag klockan 8 som jag var på. Men det tog väl säkert hela denna veckan att få tag på henne. Ville ju boka om min tid eftersom hon avbokade den. Det var ändå 6 veckor sedan jag var hos barnmorskan sist. Och man ska ju vara där iaf 1 gång i månaden innan den 28 veckan. Sen nu ska jag börja gå dit varanan vecka. Så man blev lite frustrerad först när man liskom inte fick tag på någon:(

1 kommentar:

Lillis sa...

Ojjj det blev en hel del inlägg att läsa hehe :)