torsdag 20 augusti 2009

98 dagar kvar!

Idag har dagen gått ganska snabbt! Jag vaknade klockan 12 och då var victoria redan vaken. (johan hade gått till jobbet som vanligt) Vi åt frukost och sen började jag att städa, dammsuga alla rummen och våttorka i hallen, köket och badrummet. Det behövdes verkligen! Vid kvart över 3 tog vi bussen in till stan för att kolla i en affär vi hade "hittat" i tisdags när vi spelade biljard. Typisk exotican affär! Men den var inget särskilt, ganska rörig affär och rätt dyr:S Fast vissa saker var rätt fina. tex masker och små trummor. Det mesta i affären var ifrån Indien men också lite andra ställen. Shanti hette affären.

Sen skulle Victoria ta bussen 10 över 5. Och jag skulle gå och handla. Men jag gick in en sväng på jättekul innan hehe. Kollade "mitt första år" böcker och lite barnvagnar och lite leksaker:P Rätt kul faktiskt. Fast lite tråkigt när man itne har några pengar med sig till sånt. Men vi ska väl köpa barnvagn och sånt i månad 7-8 tror jag. Fast säng och lite sånt ska vi köpa nästa gång vi e på ikea:P
Jag vill ha en vit eller svart spjälsäng=)

Jag gick och handlade på malmborgs sen. Två rätt tunga kassar blev det:( Tänkte ringa till johan och säga att han skulle möta mig vid bussen och hjälpa mig men sen kom man på att han var på sin akuta tandläkare tid vid 6:( Störigt! Men jag klarade det iaf. Det var två muslimska kvinnor som erbjöd sig att hjälpa mig på vägen hem. Men det var inte så länge för dom vek av tidigare än mig. Men jag fick också reda på att den ena kvinnan var gravid i 4 månaden..hehe, då kände jag mig lite dum när hon gick och bar på min ena kasse hehe...

Men nu är man iaf hemma igen. Jag har iaf kommit fram till att jag aldrig mer ska handla så mycket igen. För det är rätt tungt och när man är gravid ska man inte bära så mycket. Så i fortsättningen blir det högst en påse utan någon dryck i hehe...Så johan får handla i fortsättningen om vi behöver mycket.

Affären Shanti`s webbsida: www.shanti.nu

Inga kommentarer: