fredag 28 augusti 2009

Foglossning?

När jag jobbade igår så var det storstädnings dag som det brukar vara hos den brukaren varje torsdag. Och under tiden jag städade fick jag jätte ont i höften och underlivet:S Fick också ont i ryggen men det har jag haft innan hehe.. Men jag ringde iaf sjukrådsgivningen. Det är sjukt bra att ringa dit tycker jag=) Jag ringde dit också en gång när johan blev matförgiftad. Man kan liksom fråga om allt som har med sjukdom att göra. Det ända dumma är att det är ofta lång telefon kö.

På sjukrådsgivningen så sa dom först att jag nog hade foglossning. Men sen ville dom att jag skulle ringa till akut mödravården. Och helt plötsligt ändrade dom sig och sa " Nä föresten du är ju över vecka 22 så ring till förlossnings avdelningen istället för det låter inte riktigt bra att du har ont i höften och i underlivet:S"
Snacka om att man blev rädd! Liksom ringa till förlossnings avdelningen i vecka 27-28 på grund av att något sånt här:S Jag tänkte hela tiden "hoppas det inte e något alvarligt, hoppas det inte är något alvarligt!" Det värsta kom ju upp i huvudet på mig "Födda i vecka 27-28! HJÄLP!!

Men när jag ringde till förlossnings avdelningen så märkte nog dom att jag var lite nervös för jag stammade fram mitt namn och vad som var problemet med mig..hehe..Men dom sa lugnade att dom trodde att det var foglossning och att jag skulle prata med min barnmorska (som tur så hade jag fått en tid till henne då) när jag träffar henne. Men dom ville att jag skulle ta det lugnt iaf. Man ska ta det lugnt när man har foglossning för det gör ju ont ju:(

När jag sitter eller ligger eller bara tar det lugnt så gör det inte ont men när jag går eller anstänger mig för mycket som tex städa eller att lyfta upp en brukare så gör det ont:S Och det ska jag inte göra.


Sjukrådsgivningen: Tel: 1177 Webb: 1177.se

Inga kommentarer: